.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دولت ائتلافی بانی انقلاب سوم می‌شود
محسن رضایی در پی ثبت نام در ستادانتخابات کشور تاکید کرد که در صورت تشکیل دولت ائتلافی وی ، این دولت با تعامل مثبت با مجلس و قوه قضاییه تحول و انقلاب سوم را در کشور بوجود خواهد آورد.
دولت ائتلافی بانی انقلاب سوم می‌شود

محسن رضایی در پی ثبت نام در ستادانتخابات کشور تاکید کرد که در صورت تشکیل دولت ائتلافی وی ، این دولت با تعامل مثبت با مجلس و قوه قضاییه تحول و انقلاب سوم را در کشور بوجود خواهد آورد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر مستقر در ستاد انتخابات کشور، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش از ظهر جمعه در پی ثبت نام برای نامزدی در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: ما به قصد نجات اقتصاد کشور آمده ایم زیرا اقتصاد کشور نیاز به یک تغییر اساسی دارد. این کار را با تشکیل دولت ائتلافی انجام می دهیم.

وی تصریح کرد: بیش از 20 سال گرانی و تورم ، اقتصاد ما را آزار داده و مردم ما را نگران کرده است. بیش از سی و چند سال است که بیکاری در کشور ما وجود دارد و در طی 40 سال گذشته اگرچه در دوره هایی تورم و رکود در حال نوسان بوده است اما هیچ گاه اقتصاد ایران از این دو پدیده آزاردهنده خارج نشده است.

محسن رضایی گفت: بهره وری پایین و رو به نزول اقتصاد ایران مسئله دیگری است که باعث شده است از رشد اقتصادی مطلوب برخوردار نباشیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: چهارمین مورد مشکلات اقتصاد این است که ساختار سنتی به همراه کسری بودجه مستمر باعث شده که هر نوع توسعه ای در اقتصاد ملی با مانع اقتصاد دولتی مواجه شود ، در مجموع قطار اقتصاد ایران از ریل خارج شده و سنتی و دولتی است. این اقتصاد با مدیریت ضعیف اداره شده و تا کنون ادامه یافته است.

باید به یکپارچگی و مشارکت در بین نخبگان برسیم

داوطلب دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: ما می خواهیم با کمک نخبگان و مردم، اقتصاد را از این وضع بیرون آورده و نجات دهیم باید همه نخبگان کشور را درگیر امر توسعه کنیم و به اجماع برسانیم. ممکن است نخبگان مشارکت کنند اما اجماع نداشته باشند که این روند مشکلات متعددی بوجود می آورد ما باید به یکپارچگی و مشارکت در بین نخبگان برسیم.

رضایی افزود: مردم باید در اقتصاد مشارکت جدی داشته باشند، ما دولت مردمی را تنها دولتی نمی دانیم که با مردم باشد بلکه نه تنها باید از دل مردم خارج شود بلکه باید اقتصاد رابه دست مردم اداره کند. اگر دولتی ادعای مردمی بودن داشته باشد اما اقتصاد دولتی را گسترش دهد، نیمی از مردمی بودن را کنار گذاشته است.

وی ادامه داد: سیاست های اصل 44 و چشم انداز 1404 نقشه راه اقتصاد ایران و توسعه ملی ماست و مصمم هستیم این نقشه راه را پیگیری و سیاست های اصل 44 را با تمام وجوه و ابعاد آن در کشور پیاده کنیم .

وی تاکید کرد که تحقق این امر بستگی به تشکیل دولت ائتلافی دارد .

رضایی با بیان اینکه دولتی که ما به دنبال آن هستیم ائتلافی، کارآمد و دارای تعهد است افزود: ائتلافی ، به این جهت که از همه نخبگان که توانایی اداره کشور را داشته باشند استفاده می کنیم ، کارآمد، به این معنا که از همه کسانی که قابلیت مدیریتی دارند استفاده می کنیم و متعهد، یعنی به اندیشه امام، ولایت فقیه و قانون اساسی متعهد خواهیم بود.

وی گفت: در این چارچوب دست کمک به سوی همه دراز خواهیم کرد و از همه سرمایه های انسانی استفاده می کنیم.

رضایی با تاکید بر اینکه در دهه های اخیر نقش جوانان و بانوان در اداره کشور بسیار کم بوده است، گفت: ما در دولت خود از این دو قشر استفاده خواهیم کرد وگرنه کارآمدی حاصل نمی شود.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری دهم تصریح کرد: چون اقتصاد محور است ، مسئله فرهنگ برای ما تعیین کننده است و بدون توجه جدی به فرهنگ نمی توانیم اقتصاد را نجات دهیم. برای بیرون کردن فقر و گرانی و بیکاری از فرهنگ، روحانیون، هنرمندان و اندیشمندان حداکثر استفاده را می بریم. تلاش می کنیم که همه سمت و سوهای کشور را به سمت یک تغییر جدی اقتصادی بکشانیم . برای این کار یکی از وجوه دولت کارآمد این است که با مجلس و قوه قضائیه هماهنگی کامل داشته باشیم.

رضایی ادامه داد: رابطه امروز ما با مجلس بسیار قوی است و فکر نمی کنیم در دولتی که تشکیل می دهیم کوچکترین اصطکاکی بین ما و مجلس بوجود آید.

وی گفت: وعده هایی که می دهیم پس از اینکه تبدیل به قانون کردیم با برنامه ریزی برنامه ها را اجرا خواهیم کرد و یک تحول و انقلاب سوم و راه سوم را در پیش خواهیم گرفت و اقتصاد ایران را به شکوفایی سمت و سو خواهیم داد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان سخنان خود با اشاره به حضور حسن بیادی در کنار او اعلام کرد که بیادی از امروز حکم مشاورت وی را دریافت کرده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.208 seconds.